biltvätt

Hemma hos syster. Mysigt.
Tvättade bilen idag på förmiddagen innan vi åkte hit. Vi körde lyxprogrammet.
Trodde aldrig att det skulle ta slut. Hela bilen skakade. Bakom oss stod en gubbe i en silvrig mercedes och drog djupa suckar. När vi var mitt inne i lyxprogrammet som aldrig tog slut så la tvätten givetvis av. Dom stora snurrgrejerna som ser precis livsfarliga ut stannade precis vid bildörren. M fick kasta sig ur bilen och riskera sitt liv. Det var med nöd och näppe att han fick upp bildörren. Han och mercedesgubben stod sedan och muttrade lite tillsammans och tryckte lite på alla knappar. Tillslut satte rullarna igång igen och det dundrade i hela bilen. Jag flög upp en meter i luften av skräck.
Efter mycket om och men så rullade vi i alla fall ur biltvätten och bilen glänser som bara den. M var tvungen att ta fram kameran och ta kort på den efter tvätten för att han tyckte att den var så snygg. Tur att jag hade solglasögon på mig, kanske finns det hopp att jag inte blev igenkänd.

Nu har vi haft en mycket trevlig eftermiddag i min hemstad. Sol och värme. Suttit ute och fikat. F cyklade dit och fick ungefär 20 utbrott på vägen. Hon brås på sin mor tror jag. En hel del.. Men söt är hon, den sötaste. Ingen bebis har kommit heller. Det skulle annars vara lägligt nu när vi är här. Jag och syster ska gå en powerwalk imorgon i förhoppning om att den ska vilja komma ut. Imorgon blir det för övrigt brödbakande och kl 16 kommer föräldrarna hit samt F's farmor, faster och kusin. Kanske har vi även övertalat systers och min farmor att komma. Som det ser ut nu så orkar hon inte, men det kan ju ändra sig. Det brukar det alltid annars. Hon är för nyfiken för att hålla sig borta.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0