stor

När blev jag stor.  
Vad hände med mina senaste 10 år. Jag har verkligen inte hängt med. Jag fattar ingenting. Nada.
Varför känns de första två tredjedelarna av mitt liv evighetslånga. Det känns som att jag då uträttade hur mycket som helst. Den sista tredjedelen har bara rusat iväg. Vad hände egentligen med att leva i nuet.
Har jag verkligen tagit vara på tiden. Har jag det.

Måste fundera.

Om jag tänker efter så har jag nog uträttat ganska mycket de senaste 10 åren. Detta även fast det har gått otroligt snabbt och att jag är lite efter. Jag kan nog egentligen vara rätt nöjd. Faktiskt.

Varför måste man bli så tråkig när man blir äldre då. Vem har bestämt att man inte kan vara på ett speciellt sätt bara för att man har vuxit 10 år. Vem bestämmer vad som är barnsligt och vad som inte är. Vem bestämmer att man inte kan klä sig på ett visst sätt bara för att man är 30 år. Vem bestämmer att man inte får prata som man vill. 
Varför ska det mest spännande i ens liv vara att man köpt ett nytt kött på Maxi som man ska tillaga med spänning. Kommer det att bli mört eller torrt. Passar det verkligen med potatisgratäng som man tänkt laga till helgen.
Varför kan inte spänningen bara bestå av att man ska lifta jorden runt.

Vi ska ha gäster på fredag. På tal om vuxenproblem så är i nuläget mitt största problem hur jag ska lyckas dammsuga innan dess. Har fortfarande inte städat någonting sen sist eftersom dammsugaren fortfarande är död. Får försöka låna en dammsugare annars får jag väl sopa med kvast.
Spänningen är olidlig, hur ska detta egentligen sluta.


Kommentarer
Postat av: sis

OMG vad spännande! hur ska det gå med dammsugningen... Tänk om det skiter sig och det kommer vara dammigt!!!



Just ja, vi är hemma hos oss på påskafton, vi, ni, mamma, pappa, Inger, Malin och Alex. Freja och Alex ska få leta påskägg!!! Freja är i extas, hon gick senast igår med en halva av ägget på huvet som hon ju lyckats rota fram ur skåpet.

2009-04-02 @ 10:32:02
Postat av: Anonym

Intressant...det är en del jag känner som skulle må bra av att ställa sig dem där frågorna.



Men, man måste inte bli tråkig för att man är NÄSTAN 30. Däremot blir många det. Varför vet jag inte, men man måste inte. Meningen om köttet på maxi, klockreeeent...



L&P

2009-04-13 @ 20:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0