knallrosa tandborste

Påskafton avklarad. Varmt och skönt. Försökte ha jacka på mig när vi tog en promenad till stan. Det var helt omöjligt. Fick gå i linne. Annars är jag helt emot att ta av sig för tidigt.
Man ska svettas in våren.
En anledning till att det förföll i år kanske beror på att vi åker till Florida och 30 gradig värme om 3 dagar. Jag längtar. Det ska bli så roligt! Ser inte fram emot flygresan dock.
Insomnia som vanligt antar jag. Har i alla fall lagt fram sovlapparna, ifall..

Idag har hela familjen varit och kollat på när pappa har spelat pjäs.
Otrolig skådespelartalang.
Han spelade soldat med silvrig hjälm och plastsvärd.
M har varit på helspänn av oro över att vi skulle ryckas med. Förra året fick vi nämligen bära ljus och M hade glömt sin knallrosa tandborste i bakfickan. Den stack upp fullt synlig, kavajen låg liksom på insidan. T satt i bänken och skrattade så han grät.
I år slapp vi, så han har nu andats ut.

Nu ska vi på den traditionella släktmiddagen. Vi har faktiskt övertalat farmor att komma idag. Som det verkar nu i alla fall. Hon bangade igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0