vad hände?

Så här i Melodifestivalstider funderar jag alltid.
Vad hände egentligen med musiken som kommer från hjärtat?
Vad hände med musiken som har själ?
Vad hände med musiken som får en att känna något?
Vad hände egentligen med känslan?
Vad hände?
Varför, varför, varför? 
Bortom mitt förstånd. Totalt.
Musik ska väcka känslor.
Musik ska väcka tankar.
Musik ska få huden att resa sig.
Musik ska ge glädje.
Musik ska ge tårar.


Vad hände med mitt läsande?
När slutade jag läsa böcker?
Har säkert 10 böcker på nattugsbordet som jag har börjat i.
Ingen bok får mig att fastna. Ingen bok får mig koncenterad.
Vad hände med min inställning? När slutade jag ta till mig alla böcker jag har läst?
Kanske måste jag repetera.
Repetera, repetera, repetera.
Jag har tappat allt. Glömt.
Bortblåst. Puff. Borta.
När slutade jag? När började jag? Jag hänger inte med i svängarna.
Vad hände egenligen med glädjen? Vad hände med förståndet?
Har hjärnan krympt?

Att vara smart eller att inte vara smart, det är frågan...


musik musik musik musik:

http://www.youtube.com/watch?v=IWvEXChflEE

http://www.youtube.com/watch?v=fG8eQBSp9Ao 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0