ute i verkligheten

Uppe på benen. Ute i luften. Ute i verkligheten.
Varit lite skakis. Har inte kunnat äta. Sett allmänt blek ut men det har gått. Det har gått.
Jag har tagit mig igenom en jobbdag. En rolig dag. En spännande dag. En allmänt förvirrande dag. Ser fram emot fortsättningen. Mycket.
Hur roande det än kan verka så var det skönt att slippa riva pappersfigurer och dra i sofftrådar.
Verkligheten har väntat på mig.

Igår betalade jag Madonnabiljetterna.
Jag har dom här hemma. Jag har hållt i dom.
Jag har känt på det glatta pappret. Jag har pussat lite på dom.
Jag har strykt lite försiktigt med handen över dom.
Slutsats: Jag ska alltså gå på Madonna i Augusti. Hotell redan bokat, allt är klart!
Jag ska gå. Jag ska alltså gå!
Inte behövde jag stå på stationen med 3 jackor, ylletröjor, brassestol och termos heller.
Det ordnade sig ändå.
Längtar. Längtar. Underbart.
Ännu något att se fram emot.
Något som får mig att sträva framåt.
Framåt. Framåt. Framåt ska man gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0