mål

Det blev för mycket hälsocrap i Gbg. Det är tydligen inte bra med för mycket gröna hälsodrikar och alldeles för lite sömn. Slocknade halv nio igår efter en dag på jobbet. En dag på jobbet som gav mig total huvudvärk efter 8 långa patientsamtal. Fick dessutom översätta allt till engelska eftersom jag hade med mig Claire. Trots att hon påstår att jag pratar flytande engelska så måste man ju tänka hela tiden. Blir helt förvirrad av att växla mellan två språk hela tiden. Mitt stackars sömnlösa huvud klarade inte det. Blir förhoppningsvis bättre idag efter 12 timmars sömn...
Det är trots allt fantastiskt roligt att ha med Claire på jobbet. Har redan planer på att åka till Melbourne. Måste bara åka tillbaka till det underbara landet, på ett eller annat sätt. Ett nytt mål att sträva efter.

Mina mål för 2009 i övrigt är ju att återuppta dansen, måla och spela piano igen. Jag har ju ett piano men på något sätt så rör jag bara tangenterna när jag dammar dom. Ringde till pappa och bad honom ta fram alla noter, dom ska med hem nästa gång jag åker till Norrpan. Han tyckte visserligen att jag skulle ta lektioner igen och kanske börja med något lite lättare än Månskenssonaten.. Vi får se.. Han är ju otroligt musikalisk och duktig, jag kan ju vända mig till honom för expertisråd och hjälp. Men jag klarar det nog på egen hand. Man kan om man vill eller?




Har redan mål för 2010. Att åka till den lilla byn utan namn i Kenya och hälsa på Getrud. Om hon nu inte är kebab då. Mamma ska med. Hon är med och håller i Rotaryprojektet eftersom hon är the one and only president. Har även en del andra mål för 2010, som att åka till Argentina, eller Indien, eller Cuba, eller jobba i Afrika (redan kollat upp det..)
Skulle gärna sjunga igen också. Kanske kan ta med det bland mina mål för 2009. Har ett helt år på mig så det kanske löser sig.
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Underbart med mycket fina planer för detta och nästa år!!!Jag har en viktig plan!!ja,jag ringer sen....

2009-02-05 @ 06:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0