snö

Ledig igår. Verkar ha startat en tradition där jag åker runt till en massa vänner på mina lediga dagar. Igår var jag hos L och L där jag givetvis moffade i mig en massa god mat och fika. Ingen promenad då heller.. Det är väl härligt att bara ligga och dega i en soffa och dricka kaffe. Speciellt när man degar tillsammans med en vän.

Snö igår när jag vaknade. Vet inte riktigt hur jag känner för det. Det är precis som att det är okej med snö i december och kanske några dagar in i januari. Men sen, sen vill jag bara att det ska bli varmt, grönt och soligt. Längtar! Nu för tiden fyser jag ihjäl. Min kropp klarar inte det här råa kyliga klimatet. Blåst och regn från sidan kan jag vara utan. Det enda som är mysigt är att det är lättare att tända en massa ljus när det är lite mörkare ute. Men det är verkligen bara ett undantag ibland, ibland. Gillar värmande solljus mer. Skönt att det nu bara är 9 veckor kvar till vi åker till Florida. Nedräkning, nedräkning. Sommarkläder och nya bikinis på ingång..

Tränade salsa i vardagrummet igår, ganska länge. Gubben var inte hemma så det var lugnt. Kan inte va helt säker dock, han kanske stod och smög där inne i mörkret. Det har han gjort förr.

Jobb i helgen. Slut på den fantastiska helgledigheten. Men det är väl egentligen inget synd om mig. Mer synd om dom som måste ligga på sjukhuset, eller? Jag är ledig på måndag. Har redan bokat in en dejt med min allra bästa, bästa J. Heldag med mat och lek med kids, sedan avkopplande bio på kvällen. Det är skönt att alltid ha något att se fram emot.
Som att sträva framåt mot sina mål.
Livet känns lättare då. 
Eller är det en inbillning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0