bioscenario

VDn för fokk enterprice (M) har fått storhetsvansinne. Han har nu beställt 500 indiska tygpåsar i olika motiv. Nu ska biblioteket vara målarateljé samt tygpåsförråd.
Jag är måttligt road.

Igår heldag med min bästa bästa J. Givetvis god mat och fika två gånger.. Sedan bio där det lite frenetiskt moffades in både godis och en varsin popcorn. Jag fick t.o.m. mjölksyra i armen..
Det var ingen annan som åt nåt, bara vi.
När vi kom in på bion satt givetvis en man och en kvinna på våra platser.
Jenny :"Jag fattar ingenting. 60 och 61 hade vi ju."
Jag:"mmmm."
Jenny (till tanten): "Alltså jag tror ni sitter fel."
Tanten: "Nej det gör vi inte, jag vet att vi sitter rätt."
Jenny: "Får jag se på era biljetter då?"
Tanten: "Ja, för jag vet att det är rätt, det är ni som har sett fel."
Gubben: "host"
Tanten: "Kolla här då, plats 60 och 61."
Jenny: "Näe va konstigt, vad ska vi göra nu då. Alltså för jag vet att jag bokade dom här platserna."
Tanten:"Vi måste ju gå ner med biljetterna, så här kan det ju inte va. Jag vet också att vi har dom här platserna."
Gubben: "host"
Jag med lugn ton(till tanten och gubben): "mmm, fast det står ju 10/2 på era biljetter..."
Gubben:"Det är ju imorrn."

Vi skrattade i en kvart. Dom kom inlommandes sedan och satte sig längst ned. Det var roligt att man kunde få vara lite glad innan bion började. Det var nämligen så att vi såg Mammut.
M som vet att jag tänker mycket stod beredd i hallen när jag kom hem. Det första jag sa var: "Vi måste donera mera pengar!" M svarade bara med en nick. Sen fick han lyssna på mig i en halvtimma när jag tjatade om orättvisorna i världen och på ångesten jag hade över att ha köpt en massa lyx denna månaden.
   
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Kryckolin! Vi kan få en mycket häftigare upplevelse i Kenya! Skickar adress för ditt medlemskap i föreningen.

Mamma

2009-02-10 @ 20:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0