svartmunnad smörbult

Har inte börjat designa mina egna väskor och tröjor än.
Ligger lite lågt.
Pratar inte högt om det med oro för att påminna.
Undra hur hon i innersta Kina ska lyckas trycka upp mina idéer. Det kan ju aldrig bli rätt.
Har tänkt i alla fall. Har tänkt att jag skulle vilja ha en brun väska med stora oranga blommor på.
Undra om det går att ordna?
One down. Nine left.

Var hos goda vänner i lördags och planerade vår camingresa.
Vi ska istället för likadana träningsoveraller bära kaftan.
Alla förutom Andreas som ska bära arabdräkt.
Luftigt och skönt blir det i alla fall.
Vi har inte diskuterat vad vi ska ha under. Kanske lika bra att leva i ovisshet?
Vi gjorde under planeringen givetvis en campingmeny bestående av:
-picnicbog
-mimosasallad
-bullens pilsnerkorv
-potatis i glasburk
-pulvermos
-bostongurka
-vita bönor i tomatsås
-ravioli i konserv
-ljummet vin serverat ur petflaska
and so on
Härligt, jag längtar...

A som snart blir 40 har börjat vakna på nätterna och kan inte sova. Räddningen är då hans mobil där han genom hörlurar kan lyssna på radio. Detta gör han även dagtid, i princip konstant.
Panik utbröt i lördags när Elin skulle dammsuga. Hon körde över golven lite snabbt som hon brukar när det plötsligt rasslade till i slangen. Samtidigt ser hon sin man kasta sig
(som i slowmotion) framåt och skrika: -Neeeeeeeeeeeeej. Då är det givetvis hörlurarna som slunkit med i all hast. I munstycket kunde de se hur det hängde ut en liten bit sladd.
Efter en del monterande lyckas de att lirka ut lurarna. 
Båda örontussarna satt kvar.

Ett scenario från i lördags:
A - Jag låg och lyssnade på radio vid 03 inatt, otroligt spännande inslag då.
Jag - Men brukar du lyssna på steg för steg på p3?? Det är ju extremt tidigt. Vid den tiden brukar jag vara uppe när jag jobbar. Jag hatar steg för steg, jag alltid är så trött när jag hör det. Förknippar det med insomnia.
A - JAAAA, det brukar jag följa. Brukar ligga och fundera för att försöka komma på svaret.
Jag - (tänker: pensionärvarning).
A - Jag brukar lyssna på naturmorgon också. Efter det är det även ring så spelar vi.
Jag - Naturmorgon.. Det kan väl inte vara på p3?
A - Nej på p1
Jag - P1!!?
A - Ja, idag var det ett jätteintressant inslag om den svartmunnade smörbulten.
Jag visste inte att den och den svarta smörbulten var så lika. Otroligt alltså.
Jag - (tänker: okej det är kört. det är slut med ungdomen. det går bara utför nu.)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nej nu får du ta och skärpa dig!!! P3 och P1. Jag som snart är 43 har inte ens en tanke på att börja lyssna på dylika kanaler. Kom inte och säg att ni löser Melodikrysset också, för då blir jag allvarligt oroad. Och du; GLÖM inte; livet BÖRJAR vid 40!

2009-07-28 @ 19:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0