en del incidenter

M och svåger Mi fick för sig att de skulle ut och fiska en kväll. Svärfar B insisterade på att de skulle ta den gamla forden som stod vilandes utanför huset.
Argument: Det är bra om man blåser ur den någon gång om året (i 70 km i timmen, vilket är maxfarten utan packning och halvtank).
De smarta bröderna gick givetvis på detta och brummade iväg. Dit var det väl inga problem men när de börjat hemresan så åker hela avgasröret av. I knottsvärmarna fick M äntligen nytta av en uppväxt till stora delar framför Mc Gyver. Han krävde att Mi nynnade på introt till teveserien medan han själv löste problemet med blått sisalgarn av plast. Avgasröret fick bindas upp och fästas i båda dörrarna, två varv över fönstret och ett över taket. När de sedan skulle in i bilen fick de krypa genom bagageluckan. När de hade klarat sig nästan hela vägen hem kom såklart en polisbil och lade sig i hälarna. M och Mi bävade för att polisen skulle be dom kliva ur bilen eftersom det skulle krävts någon form av muliverktyg för att ta sig ut genom dörren.

På vägen till öland fick vi för oss att vi skulle handla på Maxi i Vetlanda. Vetlanda inte är så stort och vi hade som plan att bara köra omkring lite och förhoppningsvis stöta på det förr eller senare. Det gick inte enligt planerna och efter ett tag kände vi att det var läge att fråga efter vägen. Vi såg en man, vevade ned rutan och skrek:
-Vet du vägen till Maxi?
Den okända mannen svarade:
-Jag är på väg dit, jag åker med!
På några sekunder satt han i baksätet och sa:
-Ni får inte skjutsa hem mig sedan. Jag måste gå, jag åt pizza igår.

Väl på Öland inträffade bajsincidenten i år igen till vår stora fasa. För de ovana så betyder det att mulltoan lite lätt svämmar över. I år rann det även ut i köket. Det var ändå svårt att hålla sig för skratt när M och T skulle försöka hjälpa till att torka upp det hela. M hade T-shirten över hela huvudet och T hade öppnat en flaska såpa som han stod och sniffade på. Vi överlevde och tillslut blev både köket och toan rena.
Jag är inte så sugen på choklad längre dock.

Midsommarkollektiv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0