målen då?

Blir man tröttare när man haft semester?
Får man mindre tid över?
Har dygnet krymt med några timmar eller glömde jag några där?

Mina mål då?
Allvarligt talat, vad har hänt?

Pianot.
Det kan vara så att jag inte direkt har spelat så mycket på sistone, det kan vara så. Jag får skylla på att jag inte har så mycket noter. Bland de få noterna finns troligtvis inget stycke som jag tillräckligt gärna vill lära mig.
Jag har i alla fall bestämt till sista svettpärlan att pianot ska flyttas med till kollektivet. M och B har sagt att de ska ta på sig varsin sele, svåger Mi ska också ta ett handtag.
Det är deras plan.
Jag däremot tror att de istället kommer att öppna dörren och visa vägen åt de muskulösa flyttgubbar som istället kommer att flytta pianot.

Spikmattan.
Jag har legat på den, det har jag. Men jag tror inte det fungerar om jag känner mig stressad och inte direkt vill ligga på den. Det är någon hjärnaktivitet som då säger åt mig att bara tänka på när jag får rulla av den. Ja eller när jag stelt får försöka resa mig upp livrädd över att jag ska skära upp hela ryggen. 
Yoga är inte min grej. Det har vi konstaterat sedan tidigare.
Jag bara hyperventilerar, får kramp och tror att jag ska bli harmonisk. Fungerar inte.
Andning, fågelkvitter och hummande passar inte ihop med mig.

Läsandet.
Herregud. Jag ger snart upp. Jag läste en bok på semestern i alla fall. Ja eller egentligen så läste jag 20 sidor för det var allt jag hade kvar när jag kom fram. Resten hade jag läst hemma. Sedan dess har jag i en ny bok ögnat igenom 30 sidor på sin höjd. Den följde med mig på hela semestern överallt för jag hade hoppet ändå att jag skulle läsa. Men det sket sig. Jag vet egentligen inte vad jag gör istället. Varför jag inte hinner och varför jag inte bara kan läsa några sidor per dag i en bok. Jag blir galen. Jag kanske mest tycker om att titta på alla böcker.
Kanske är det så.

I övrigt försöker jag komma på hur jag ska straffa mig själv för att jag inte röstade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0