det händer grejer

Här händer det grejer minsann.
Massor med grejer.
Dåligt eller gott tecken att jag inte hinner skriva något?

Bra eller dålig fråga?

Jobbat hela helgen.
På förmiddagen i fredags pratade jag med min gamla barndomsvän som jag inte pratat med på väldigt länge. Kanske 4 år. Jag blev helt nostalgisk igen.
I lördags efter jobbet mötte jag upp famlijen E som hjälpte svågern och svägerskan att flytta in i sin nya lägenhet. Stor händelse eftersom dom flyttade från Malmö. Roligt att äntligen bo i samma stad. Jag har längtat.
Alla bar grejer och möbler flitigt så svetten rann. Alla förutom B som taktiskt valde den lättaste lådan hela tiden. Alla förutom jag som tog på mig jobbet att "vakta" grejerna i hissen medan de andra bar. Mitt uppdrag sågs som heroiskt och jag utseddes till hjälte. Efter mitt hedersuppdrag gick jag och bar på en galje fram och tillbaka och såg extremt upptagen och svettig ut.
Vad kan jag säga, jag hade trots allt jobbat.
När dom flyttat en tredjedel av sina grejer var lägenheten helt full. Man såg inte golvet, eller taket. Svärfar B svalde lite nervöst eftersom han insåg att hela hans garage och källare skulle fortsätta vara helt full av deras grejer.
Det enda dom kan göra nu är att köpa hus så de åter igen får plats. Vad passar inte bättre då än ett nytt kollektivobjekt? Kollektivet moroten eller något liknande. 
Där det ska odlas härproducerad mat, åkas folkabuss och målas.
Bränd terrakottaskylt ovanför dörren..

Lyckligtvis var det visning på ett objekt igår som vi nu har bestämt att vi ska ha. Har börjat budgivning och än så länge är det vi som har gett högst.
Jag är helt hypernervös.
Andning lite instabil.





Härproducerat...


Imorgon har jag en ledig dag innan det kör igång på onsdag tidigt igen. Har självklart fullspäckat schema imorgon.
Banken kl 10.
Hjälpa svägerskan i lägenheten (alternativt enbart fika).
Träffa min bästa L på lunch.
Kolla på huset kl 16.30.
Hämta Claire kl 18.15 som ska till oss på middag.
Tur att jag är gift med en gourmetkock så jag slipper laga maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0