stel muskel

I torsdags efter jobbet hade jag date med min bästa J och min bästa E. E hade även med sig sin trevliga vän A. Först fika där vi moffade i oss en stor baguette med fem skopor gräddröra på.
Till det dracks en stor läsk. När baguetten var uppäten var vi givetvis tvungna att köpa dessert. Eftersom vi inte är kända för att nöja oss med det lilla valde vi givetvis den största morotskakan vi sett.
Två timmar och åtta renskrapade tallrikar senare gav vi oss iväg på bio. Där var vi självklart tvungna att köpa popcorn och en till läsk. En bit in på filmen viskar J: -Får man spy nu eller?
Så typiskt oss.
Nu har vi alla återigen börjat våra nya liv. Som vanligt.
Vi såg Änglar och Demoner. Den var otroligt bra. Vi var rädda att vi skulle somna under filmen eftersom vi var så trötta men det var ingen risk. Vi hade oroat oss helt i onödan.
Filmen slutade halv tolv och det var lite krisartat för oss som annars brukar börja borsta tänderna vid nio.

Igår efter jobbet hade jag fått för mig att jag hade nackspänningar. Jag blev helt fixerad och försökte med alla möjliga sätt att få bort dom. Först bad jag M massera. Scenariot utspelade sig som vanligt.
Jag: -Kan du massera?
Han: -Näe jag orkar inte.
Jag: -Snääääälla. Några minuter.
Han: -Näe.
Jag: -Det är väl inte så jobbigt.
Han: -Jooo.
Jag: -Du masserar ju aldrig!
Han: -Suck, jag gör lite med en hand då..
Sen tryckte han helt oengagerat med en hand samtidigt som han spelade poker med den andra. Det tog inte lång stund förrän jag begrep att det inte skulle ge mig något. Jag övergick då till att försöka med alla möjliga andra sätt:
-Massageinställningen på duschmunstycket. 
-Streching i alla möjliga ställningar på vardagsrumsgolvet.
-Meditation i yogaställning.
-Avslappning till hummande yogamusik.
-Tanketräning. Min plan var att tänka att jag inte hade ont i nacken. Lura kroppen liksom. 
-Ställde mig på spikmattan i hopp om att det skulle fungera som zonterapi. Det stack i hela kroppen och gjorde skitont. Jag gick som att jag hade ischias när jag klivit av den.
Tillslut la jag mig i alla fall på spikmattan och somnade. Vaknade efter 40 minuter med illröd rygg utan känsel. Nackspänningarna var borta, härligt!

Igår efter nackincidenten träffade vi våra söta vänner från Piteå. Dom var här, hos oss, i vår stad. Det var så roligt att se dom igen! Är arg över att dom bor 130 mil härifrån.
Nu har jag bestämt att vi ska åka dit på semestern. Ska bara bearbeta M lite först..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fortsätt att bearbeta han, vore riktigt roligt att få besök av er!!

/Gabbe

2009-06-15 @ 20:06:49
URL: http://husetvidkullbacken.blogspot.com
Postat av: stoffe

jag känner igen problemet jag brukar oxå massera med en hand och spela poker med den andre. S

2009-06-21 @ 14:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0