läckage

Har varit glad hela veckan efter min nostalgiutsvävning. Tänkt och tänkt och varje gång jag har kommit på något nytt roligt minne så har hela jag formats till ett stort leende. Har även skrattat högt många gånger. Skrattat så mycket att jag fått kramp i magen.
Tänk att det kan vara så enkelt ibland. Ibland. Ibland, man kan ibland.
Kom på ett annat fantastiskt minne när morfar och farmor var barnvakt åt mig och min syster. Diskmaskinen gick sönder och började då spruta vatten över hela köksgolvet. Mycket vatten. Morfar kollade ned på golvet där vattnet kom rinnande och sa:
-Åh fan, det kommer en massa vatten här. Sen satte han bara upp fötterna på en pall.
Farmor slängde i alla fall ut 40 frottéhanddukar över hela köksgolvet innan dom fortsatte att lösa korsord i lugn och ro. Vattnet fortsatte spruta så jag sprang tillslut in till grannen som hjälpte oss att stänga av huvudkranen.
Vi fick efter detta renovera hela källaren eftersom det regnat genom taket. Renovering som pågick i månader. Var föga populärt hos mina föräldrar.

Slutsats: Det spelar ingen roll vad jag tänker på. Hela tiden när jag tänker tillbaka på mitt liv så känner jag lycka. Även de händelser som förr var jobbiga och tråkiga har idag blivit roliga och intressanta. En smart vän till mig sa: Tänk längre fram i livet när vi tänker tillbaka på den tiden vi har nu. Kanske kan det vara så att vi bara kommer att minnas det roliga, fina, fantastiska och intressanta. Antagligen kommer det att vara så. Jag hoppas det. Synd bara att man inte kan se det finaste fina hela tiden nu när man lever i nuet.
Egentligen är det nuet som man ska fokusera på.
Att det ska vara så svårt att förstå.

Ps, är inte längre lika stolt över att pappa tagit i hand med påven, det verkar som det har spårat ur där nere i Vatikanen. Spårat ur big time. Spårat ur så mycket att det är svårt att sätta ihop spåret igen.
Speciellt hos mig.
Hos mig kommer nog alltid hjulet gå en bit utanför. Gnissla liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0