systerhelg

Benen i behåll. Inget brutet. Det beror tyvärr inte på att jag dansade fantastiskt fint och graciöst i mina klackskor. Jag var nämligen på chefsutbildning som tog hela dagen och halva kvällen. Missade därför till min förskräckelse dansen. Nytt försök igen nästa vecka. Då får jag antagligen hålla tummarna ännu hårdare eftersom jag då vilat extra mycket.

I fredags kom syster M med familj. Hon hade med sig en påse noter som mamma gjort i ordning. Har redan börjat min fantastiska pianospelskarriär. Det går utomordentligt bra (undra om grannarna känner samma som jag). Det sitter i mer än man tror från förr, speciellt notläsandet. Lite ringrostig var jag allt men när jag väl kommit på hur det ska vara så flyter det på bra. Jag känner på mig att det inte dröjer länge nu innan mina instrument får nya strängar. Det är verkligen inom snar framtid. Alla instrument ska putsas upp. Det är dags.
Pappa har bestämt sig för att systerdotter F 2 1/2 år är ett musikgeni. Jag får nog nästan hålla med. Det första hon gjorde när de kommit innanför dörren nu var att sätta sig vid pianot. Där satt hon och bläddrade bland noterna och spelade och sjöng. Gitarren var även den mycket populär. Hennes favoritlåt är Lady Gagas pokerface. När vi spelar den så dansar min musikaliska systerdotter runt i hela vardagsrummet och sjunger "pokerfiiiis" för full hals. Hon har gjort en hel dans med steg. Mycket fin, jag är verkligen imponerad.
Har varit en skön helg. Mycket trevligt att ha famlijen på besök. Är tomt nu när dom har åkt. Tänk när dom kommer sen när vi bor i kollektivet med andra delen av familjen. Då blir det verkligen fullt hus. Det ser jag fram emot mycket.
På tal om kollekivet så har syster H och jag börjat spåna på namn. Något jordnära får det allt bli. När vi sedan bestämt oss tycker H att jag ska karva in namnet på en träbit som vi kan ha ovanför dörren. Alternativt så ska vi bränna en i terrakotta. Hon tycker nämligen att det förutom bibliotek och målarstudio även ska finnas en drejateljé och en ugn där man kan bränna terrakottafigurer. Jag är högst tveksam, men allt som gör att man kan frambringa sin estetiska förmåga är väl bra. Vi ska ha grönsaksodling i hela trädgården som jag nämnt tidigare. M har kommit på den briljanta idén att vi istället för närproducerat ska kalla det för härproducerat. Det kommer nog att ätas mycket härproducerad mat i kollektivet.
 


Kommentarer
Postat av: Josse

Lycka till med pianospelandet! Snygg bil =)

2009-03-15 @ 17:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0