dylan

Eart Hour idag!
Det känns plötsligt lite frånvarande. M påstår nämligen att teven absolut inte får släckas ned. Det är tydligen fotboll.. Jag är givetvis helt upprymd av glädje. Får inte missas, det är tydligen vårens mest spännande match. Hurra vad jag är glad!

Vi har anlitat Lennart. En snubbe som ska renovera vårt badrum när vi är i USA. Det närmar sig nu. Har varit och kollat på blandrare idag på K-Rauta, i en timma.. Tillslut känner jag bara att: Alla blir bra, ta en bara! Vem orkar hålla på.. Ärligt talat. Varenda liten grej ska väljas ut. Snart drömmer jag om kakel och handfat. Låt det bara bli klart någon gång.

Världens dyraste diamant har blivit stulen. 60 miljoner.. Hur kan en sak som man inte kan använda till någonting vara så dyr? Man kan verkligen inte ha den till nåt, brevpress på sin höjd. Man kanske kan hacka smulor med den, eller möra kött. Ni vet när man lägger nåt i en handduk och klubbar med all sin kraft.
Näe allvarligt talat, vad ska man ha den till? Sätta ut den i solen och kolla på när solens strålar reflekteras i den? Kan kanske dom 60 miljinerna användas till något bättre. Kanske är det så.

Bob Dylan igår då. M var givetvis i eld och lågor som vanligt. Mötte gamla polare där som också var lika upprymda som han. Först kändes Woodstockfeelingen långt borta. Alla satt snällt på sina platser. Några enstaka flummade ut. På scenen var det som att kolla på en stillbild. Men efter ett tag körde i alla fall basisten lite höftjuck och Dylan själv började rocka loss. För honom var det troligtvis världens sexdans. Han talade till och med några meningar.
Det tog sig sedan och mot slutet av konserten var det rena rama 70-tals kravallerna. Vi givetvis mitt i. Klarade oss helskinnade. Det är lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0