inte sjuk

Dödstyst hemma.
Apropå ingenting:

M: "Alltså är den här lägenheten din nu också eller? Blev den din när vi gifte oss? Jag menar innan så var den ju bara min."
Jag: "Vadå, är den din? Vad syftar du på egentligen?"
M: Näe, jag tänkte mest på om allt du äger också är mitt nu. Sitter och försöker komma på nåt av värde men det går inget vidare. Det enda jag kan komma på är cykeln. Visserligen måste man ju säga att den är i nyskick efter tre år för den är ju knappt använd. Kanske att man kan räkna den som en bonus"
Jag: "Jag ger upp."

Jag kan ju i alla fall glädja mig med att M gör otroligt dåliga köp när det gäller elektronisk aparatur. Speciellt mobiltelefoner. Hans senaste var totalt världelös och nu har den dessutom gett upp. Han har därför fått ta fram en tegelsten från -97 som han nu går omkring med. När han hör sin ringsignal på andras mobiler så har dom den för att det ska vara lite coolt, som retro. Vet inte hur coolt det egentligen är att ha den äkta varan.

I övrigt var jag sjuk halva dagen i söndags. Igen! Jag vet! Jag hade i alla fall bara tid med att vara sjuk halva söndagen, inte råd heller dessutom. Jag ordnade i och för sig så jag blev ledig igår så jag kunde vila lite. Lite.
Det betyder sortera tvätt, städa, diska, dona och grejja och samtidigt försöka att inte svimma. 
Idag var det i alla fall slut på meseriet. Jag slängde in en tvätt kl 06 och åkte till jobbet. Jobbade över en timma och en kvart. Åkte hem i ilfart och sprang in för att ta ut den lite lätt mögliga tvätten och slänga in en ny. (Det var lugnt jag borstade av den lite bara och hängde upp den. Var mest M's kläder och han märker nog inget ändå.) Åkte efter det ned till stan samtidigt som jag pratade i mobil med M och sa att jag tyvärr inte hann åka till henne och äta kanelbullar idag. Mötte upp E och gick in på resebyrån och betalade samt hämtade ut biljetterna, inrikes och utrikes, till USA. Betalade även hyrbil i Florida samt hotellnatt i New York. Skönt att ha allt det klart! Nu har jag alla papper hemma. (Styrde givetvis upp lite andra grejjer med tjejkompisar medan jag väntade på resebyrån. Här låter man ingen tid gå förlorad minsann.) Efter det åkte jag hem igen för att fortsätta tvätta, diska och städa. Skönt att vara ute i verkligen!
Jag ska minsann aldrig bli sjuk! Det har jag inte ro till. Nu andas jag in total motståndskraft.
Breath in and out. In and out!

Ps, grattis till systerdotter B som idag firar sin första födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0