dammallergi

Nu känner jag verkligen för att läsa.
Hjärnan är redo. Jag tror verkligen det. Måste prova i alla fall. Har fortfarande inte läst en sida sen sist. Jag vet att det har gått flera veckor. Jag vet.
Jag har dessutom lånat den boken som jag en gång i tiden började med. Som jag nog antagligen började med för flera veckor sedan, kanske även månader. Det är för dåligt. Men ibland är det nog så. Svårt när hjärnan inte vill koppla av. Svårt när man bara tänker på annat hela tiden. Egentligen så finns det otroligt mycket böcker här hemma som jag vill läsa.
Massor. Mängder.
Jag håller alla tummar att jag ska klara det utan att först sitta och meditera till fågelkvitter. Jag får så mycket kramp i kroppen och träsmak i baken då. Ont i senor och muskler.
Breath in.. Breath out..

Dammsugaren har gett upp. Det är inte så att dammsugarpåsen är full, det har jag kollat.
Jag vet ju några andra, inga namn nämnda, som gick och köpte en ny dammsugare för att den gamla sög dåligt..
Nu kan vi inte dammsuga någonting. Inte en smula. Sist jag dammsög så fick M stå och hålla sladden i ett visst läge hela tiden. Lagom tröttsamt. Men nu kommer det inte ett ljud från maskinen, dödstyst. Inte ett enda sug. Det kan vara så att dammsugaren har varit sönder ett tag nu. Det kan vara så att vi då inte har dammsugit på ganska länge. Det kan vara så. Städade i och för sig inte så mycket innan heller, men jag får för mig att min dammallergi eskalerar otroligt nu. Troligtvis är det väl likadant som innan. Medicinerar vid behov. Det är lugnt.

I övrigt så laddar vi givetvis inför Earth Hour på lördag. Så gör troligtvis även resten av svenska befolkningen. Eller.
Stearinljus inköpta. Kuddar fluffade. Filtar framme. Kanske kan det bli en vattenpipa under tiden när vi sitter och tänker på miljön och på våra medmänniskor. Då räcker det med glödande kol. Ingen el. Kolet lyser upp lite med, perfekt. Bäst att ladda upp. Kommer troligtvis att vara kolsvart här i grannskapet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tja, har just bokat en resa till Jönk. 12-14 juni. Är ni hemma då så kanske vi kan ses.

Vi får höras, ha det!



/Gabbe

2009-03-24 @ 22:09:52
URL: http://husetvidkullbacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0