flyttfåglar

Sol igår som sagt. Var ute och promenerade. Vet inte om det var inbillning men det kändes till och med som att man blev lite varm av solen.
Jag längtar. Snart är det vår. Det är nära nu.
Värme. Ljus. Löv. Gräs. Blommor. Visserligen drar det även med sig kryp och spindlar men det får man ta. Det onda med det goda heter det väl.
Såg flyttfåglar. Tre v-formade gäng med en ledare i spetsen. Dom är på väg tillbaka. Flyttfåglar symboliserar en ny början.
Omstart.
Krafter tillbaka.
Det blir nog bara bättre och bättre nu. Förhoppningsvis på alla plan.

Var hos min bästa E igår. Lagade mat åt oss och åt tre sockerspeedade barn. Tre barn som tyckte att det var en fantastisk idé att göra hinderbana av hela huset. Höll på att slå ihjäl mej flera gånger om. Såg nästintill ljuset.
God mat blev det i alla fall. God mat och trevligt sällskap. Trevligt och mysigt som alltid. Satt och pratade länge, länge. Somnade till slut i soffan båda två. 
När jag sedan kom hem hade M och T varit här hemma och totalt flummat ut. De hade druckit en del glas whisky och sedan skapat konst. Tänk att dom hade en sådan konstnärlig estetisk ådra. Målarstudion är nu i full gång kan man säga för nu ligger det tavlor på tork i hela biblioteket. Tavlor, penslar, färg och ihopknölat kladdigt tidningspapper.
Utrymmet har därmed minskat. Känns som att rummet har krympt.
Undra om det fortfarande finns plats för 500 tygpåsar? Kanske är jag räddad.



Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken fantastisk konst! Det är det här som kallas modern konst.

2009-03-02 @ 18:05:57
Postat av: Sofie

Tror jag i alla fall...

2009-03-02 @ 18:06:53
Postat av: Åsa

Men det är ju typ en sån tavla som jag vill beställa. Kan jag göra det?

2009-03-03 @ 19:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0