no mercy

Herregud.
Utrensningen har börjat. Jag har givetvis tjuvstartat lite eftersom jag är som Monica i teveserien Vänner. Det bara lyser i ögonen på mig. M däremot har inte börjat...
Jag började med att ta ut allt från förrådet. Hela biblioteket blev fullt med grejer. Vårt förråd är så litet att det knappt går att vända sig därinne när det är tomt. Inte undra på att det knappt gick att gå in där när alla grejer var därinne. Jag tror till och med att det är helt omöjligt att ställa tillbaka allt. Det är ungefär som att trycka in tio elefanter i en telefonkiosk.
Jag har rensat ut elva påsar kläder och två påsar skor. Ändå rensade jag rätt nyligen..
Nu är det verkligen no mercy!
Allt som inte används ska ut.
Överallt. Allt.
Ett rum i taget. Ett skåp i taget. Känner redan hur jag kan andas bättre.
Luften är fri liksom.

Sista utbildningsdagen idag för den ena utbildningen.
Skönt, nu kan jag allt... Härligt!
Fick gå hem redan kvart över ett. Det gjorde inget för jag skulle ju som sagt rensa ut, tvätta och städa trappan. Egentligen är det grannens månad men hon verkar ha tacklat av. Annars brukar hon vara snabb att påpeka när inte vi hunnit städa.. (eller host host, inte orkat...)

Nu ska jag snart iväg och dricka vin med Claire från Australien.
Ledig imorrn.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår dig Kris.. det finns inget som är så härligt som att rensa ut, och då menar jag också verkligen rensa UT.. denna undrebara space som blir efteråt - fantastisk! Kör hårt!

2009-05-20 @ 17:49:27
Postat av: Pia Eriksson

Nämen fy fasen vilken energi, ge lite till din kusin oxå. Det är grymt skönt att rensa bort oanvända grejor o man känner sig ren och fri på något konstigt sätt. Grymt skön känsla! Skulle oxå vilja få denna känsla i kroppen, måste rensa, måste rensa, måste rensa......

2009-05-20 @ 19:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0