spikmatta

Jag kan inte skylla på jetlag längre.
Det är så.  Det är förbi.
Jag är helt enkelt trött ändå.
Är det inte nu som man ska ha massor med energi? 
Nyligen haft semester och hämtat kraft.
Det är ljust.
Det är sol.
Det händer en massa spännande och roliga saker hela tiden.
Sommar snart.
Sol, vind och vatten.

Motsatt effekt på mig kanske.
Troligtvis.
Typiskt.

Jag väntar fortfarande med spänning på spikmattan. Vad som egentligen hände var att min man glömde bort min födelsedag. Det är väl så när man varit gifta i två år.
Då räcker det liksom.
Färdigfirat.
Slutsats: Han hade inte förberett någon present. 
Efter att han fått ett påminnelse-sms från sin syster sa han tio gånger att han minsann har ett helt år på sig att gottgöra detta. Han nämnde då något i förbifarten om en spikmatta. 
I samma mening sa han även att han ska ordna en stor fest åt mig nästa år.
En fest då massor med folk ska komma. Detta eftersom jag ofta glöms bort.
Får väl se hur det blir med det.
Både med fest och spikmatta. Ännu inte sett skymten av någon.
Jag väntar ett tag till, sen köper jag en själv.
Jag är i alla fall förväntansfull.
Det känns läskigt men ändå intressant. Det ska tydligen lösa alla problem att ligga och trycka på en vass matta. Fantastisk uppfinning det där.
Svärmor har en. Jag har inte provat. Bara känt.
Kanske ska ta och prova den idag. Är allt lite stel.

Varit på utbildning idag igen. Nu är det en vilodag mellan sedan är det dags på torsdag igen.
Lika bra att köra på när man ändå är inne i det.
Jag vet inte om jag blev så mycket klokare idag dock. Känner mig nästan mer förvirrad.
Efter utbildningen åkte jag ned till stan. Skulle fika. Hade lite tid över så jag köpte två par skor. Skor jag verkligen behövde.
Tur att jag fick tre välgörenhetsinbetalningskort denna månaden så det blir lite jämnvikt.


Kommentarer
Postat av: Pia

Robban har fått en spikmatta av mig i för tidig födelsedagspresent. Han ligger nästan varje dag på den en stund och verkligen njuter. Jag har provat den ett par gånger och jag blir inte pigg av den utan helt slut och behöver gå och lägga mig efteråt. Men jag tror att någon av dessa alla spikar träffar nog på rätt punkt och gör gott.

2009-05-12 @ 22:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0