uppdatering

Nu har vi bott i två veckor hos svärföräldrarna. De är numera helt övertygade om att jag snart kommer att få blodtrycksmedicin alternativt en psykos. Jag är tydligen lite för stressad och har lite för mycket att göra varje dag. På sista tiden kan jag nog hålla med om det. Men det är på ett sätt härligt att ha mycket att göra.

Jag fick min spikmatta tillslut. Låg och tryckte på den i tjugo minuter en kväll. Först trodde jag att jag skulle dö och låg som en spänd båge, men mot slutet slappnade jag av. I alla fall de sista minuterna.. Dagen efter var jag helt öm i ryggen och det kändes som att jag skulle få influensa. Jag blev givetvis livrädd och trodde att det var swineflu på g. Men jag överlevde. Det var troligtvis bara mattan som gjort sitt jobb på min lite lätt spända rygg.

Sista salsalektionen i torsdags. Jag längtar till i höst när jag förhoppningsvis ska fortsätta igen. När jag skulle köra hem därifrån hade tre bilar på parkeringen haft lite roligt och låst in min bil. Jag blev givetvis överlycklig och fick ta hjälp av tre 60-åriga finnar för att ta mig ut. De stod omringade kring bilen och viftade förfullt. Tog mig en kvart.

I fredags var det fest med jobbet. Trevligt. Blev ganska sent och jag blev lite lätt stressad när jag vaknade på lördagen för då var det bästa L's bröllop. Åkte till Österängen på morgonkvisten och fick håret lockat. Det tog sån tid att jag fick be M stryka min klänning. Fick inte direkt några minuter över. Tur att man kan sminka sig fort.
Var otroligt vacker vigsel och otroligt rolig bröllopsfest.
Väldigt, väldigt roligt!

Igår åkte jag hem till vår lägenhet och till det färdiga badrummet. Skulle försöka göra lägenheten beboelig igen. Först visste jag knappt var jag skulle börja och paniken var nära. Men efter ett tag såg man åter golvet och igår sov vi i vår egen säng för första gången på fem och en halv vecka. Kändes lite skumt, men skönt.

Vi har numera panik över alla grejjer vi köpte i USA som vi inte har någon plats för. Vi har så mycket saker överallt. Jag tror syster hade rätt när hon fick andnöd här hemma. Idag var vi dessutom på IKEA och köpte nya täcken, kuddar och badrumsprylar. M sa: -Alltså vi bara öser in grejjer i vår lägenhet! Imorgon måste vi ha en dag när vi INTE tillför något..!
Jag håller med så nu ska vi ha stor utrensningsdag på torsdag. Allt vi inte använder ska UT.
Det ska bli så skönt.
Wabi Sabi på intågande.

Kommentarer
Postat av: Sis

OMG!!! Vad är det jag läser!!! Ska ni rensa!!! Herre gud, det var på tiden!! Snart ska jag och lilla F gå en långis fram och tillbaka till sjukan... tur att det regnar och bilen är med T i Linköping..



Vi måste ses snart igen. Stora och lilla F längtar efter er :)

2009-05-19 @ 10:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0