upphittade kalsonger

Vi börjar komma framåt i huset.
Taket är nästan klart.
Jag hjälpte till att måla lite igår.
Idag blev jag portad.
Jag blev istället satt på att skura köket. Jag hann halva och jag höll på hela dagen.
Lite lätt svettigt.
Städfirman som flyttstädade det fyrahundafemtio kvadratmeter stora huset betod av en ensam femtiofemårig man. Kanske inte så konstigt att han gav upp. Jag kan se framför mig hur han gick med en liten dammvippa och drog lite lätt.
Jag har i alla fall städat bort intorkad mat och fastfettat damm så gott det går idag.
Huspolarna hittade lite pennor, örhängen, kalsonger och jeansshorts när de städade igenom sin lägenhet. Jag har bara hittat ett fotografi än så länge. Men vem vet vad som kommer dyka upp med tiden. Det är rena rama skattjakten. Har liksom inte ens öppnat våra garderober än.
Spännande, spännande!

Igår var vi runt på alla soffställen som finns och satt i ungefär sjuttiotre soffor. Alla affärer har sina finaste och fluffigaste soffor längst ut så dom är de första man ser när man kommer in. Har man väl sjunkit ner där känns alla andra soffor som betong. Jag var på väg att sätta mig i en som fanns innanför dörren på Mio. M hann hindra mig. Han sprang liksom fram som i slow motion och skrek: Neeeeeeeej, sätt dig iiiiiinte!! Genom det lilla tricket så kändes de sofforna som fanns lite längre in som rena rama bomullsängarna.
Dom fluffigaste har vi inte direkt råd med.
Vi får se vad det blir. På onsdag ska vi bestämma.

Vi provade öppna spisen igen. Fungerade väldigt bra när man håller sig till ved och inte eldar kartong. Vi märkte dock att veden inte var helt torr för det luktade skogsbrand i hela området när vi gav oss iväg. Undra om grannarna tyckte att det var lika mysigt som vi.


Kommentarer
Postat av: Elin

Lycka till med soffjakten!

Mio-soffan är superskön,men det går bra med våran hrmm,något billigare soffa oxå!

2009-10-19 @ 15:50:12
Postat av: sis

hahahaha

2009-10-20 @ 22:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0