böcker, överallt böcker

Igår hängde jag på Ryhov i fjorton timmar.
Efter mitt lilla nätta arbetspass på tio och en halv timma så gick jag direkt till min kvällskurs. Vår smittskyddsläkare föreläste om tuberkulos. Han låter och pratar exakt som Tage Danielsson och eftersom jag var så trött svävade jag ut hela tiden och började tänka på Karl-Bertil Jonsson.
Undra hur det kommer att bli denna julen.
Betty ett och ett halvt år önskar sig vaccin till barn i Afrika i julklapp.
Det kan vi väl ordna!

Idag ska jag jobba natt och har därför varit hemma.
Självklart utnyttjade jag situationen och har packat fjorton kartonger med böcker.
Det tar aldrig slut!
Nu har jag inga mer kartonger för tillfället men det är inte direkt tomt i hyllorna.
Jag har bland alla böcker hittat en massa intressanta saker som gamla brev, papper och tidningsurklipp. Mycket från morfar, mycket från förr.
Hittade mina gamla anteckningsböcker med små dikter och ordspråk.
En del saker har jag visst glömt.

"Låt det förflutna vara förflutet.
Lämna också framtiden i fred.
Lev i nuet."

Hm.. Tur att jag påminns ibland.
Lev i nuet!
Nu alltså.
Just for now!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0