tanke

M har fortfarande inte nämnt om det blev några tio procent på löneökningen.
Är tystnad verkligen ett bra tecken?
Jag vet inte om näsduksincidenten gav någon vidare effekt. Det kändes hoppfullt.
Vilken fantastisk idé. Vilken dramatik liksom.
Det viskas däremot en del om detta på kassan. En del vet inte vad dom ska tro.
Hörsägen eller sanning.
Det är frågan.

Loppisrunda som vanligt med huset förra lördagen. Det är standard varje lördag numera. Skillnaden var att förra lördagen var huset fullt av ännu mera familjemedlemmar. Det var som rena rama Taikon när alla skulle ge sig av. För att inte tala om hela helgen.
Jag och Folke stannade hemma. Det skulle vara lugnt enligt min syster, han skulle sova hela två och en halv timma.
Skönt tänkte jag. Lite lugn och ro.
Vad hon egentligen menade var att han skulle sova tio minuter och sedan vara som ett vilddjur och bajsa två gånger. Så fort jag satte ned honom på marken drog han i allt, kastade mina ljusstakar, började äta bark, slet i vad han än kunde hitta. Jag blev helt genomsvett. Att kolla på teve och mysa var inget som gick hem.
En vinnare på loppisrundan (som alla andra fick uppleva) var utförsäljningen av gamla församlingshemmet här i B-Ryd. M ryckte åt sig en lampa som var som en stor vit boll. Det fanns två lampor av detta exemplar. M hade givetvis riktat in sig på båda. Han tog tag i den ena och närmade sig den andra med bestämda steg. När han hade en halvmeter kvar kastade sig en tant med spretigt hår in emellan och ryckte åt sig lampan. Hon hade sån fart att håret flög. Hon såg även lite skräckinjagande ut så M stannade upp och vågade inte röra sig. 
Han grämer sig än idag över detta. 
Tittar suckande på lampan och beklagar sig över att vi bara har en.
Det blir givetvis en ny loppisrunda imorgon. Men nu med endast de inneboende familjemedlemmarna. Innefattande oss gamla samt den nyaste lilla medlemmen.
Vi kallar honom Bob och han fyller tre veckor på måndag. Yey.

Tanke nummer 1:
Vem kan egentligen hacka lök?

Tanke nummer 2:
Fastnade för Eva Dahlgens text Guldgrävarsång.
Helt fantastisk.



Jag ska ut och leta guld, men inte sånt som glimmar här
Jag ska finna mej en skatt och öppna en affär
Där ska jag sälja kärlek till alla som vill ha
Och dom ska få betala med sånt som jag vill ha
Det finns så många människor som inte äger nåt
Men ändå har så mycket som dom vill ge bort
Dom ska få handla gratis
Ett sätt att visa sympati
Men så finns det dom med skavsår i händerna, men dom struntar jag i
Jag ska ut och leta frihet, men inte sån man köper här
Jag ska frita mina sinnen och bygga mej en bro som bär mej
Över haven till nåt annat land
Där ska jag kyssa mina bröder och systrar och vi ska älska varann
Jag ska ut och leta drömmar, till mitt nya jag
Jag har delat upp i högar
Dåligt och bra
Jag pussar på det onda och älskar allting som är gott
Och jag har blivit till en helhet av de gåvor jag fått

Kommentarer
Postat av: Åsa

I love EVA D, lyssna på fler av hennes låter, helt underbara....

2010-02-19 @ 23:29:42
URL: http://asaerixon.blogg.se/?tmp=25182529
Postat av: Åsa

Jag har en spindel i mitt rum,

den har sitt bo under min tvättmaskiiiiinnn

den är FARLIG och STOOOOOR

gäckar mej alltid,

säger: Det är här jag boooooor!

Åhåhå...ye, ye, ye, ye

2010-02-19 @ 23:38:13
URL: http://asaerixon.blogg.se/?tmp=25182529

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0