en del incidenter

Stolarna från Göta Hovrätt är inköpta. 
De köptes i Malmö av svåger Micke. Han fick bära dom genom staden samtidigt som han tog en nätt promenad på 45 minuter i 15 minusgrader. Nu står stolarna i hans lilla lägenhet och väntar på att bli hämtade. M ser fram emot att hitta Krister Petterssons tuggummi fastkletat under någon av dom. Han har också sagt till Micke att om han tar hem några polare som ska sitta i stolarna så måste det vara kriminella, några oskyldiga sittare intresserar oss inte. Stolarnas image får inte gå till spillo.
Vi har ännu inte beställt perukerna.

Elin och Andreas sov hos oss förra helgen. A satte på allvar väckarklockan på kvart över sex på lördagmorgonen för att inte missa naturmorgon.
Jag: -Är du galen?
Han: -Ja men det handlade om fågelholkar och var otroligt spännande. I samma klass som programmet om den svartmunnade smörbulten.
Jag: -?

M har nu på allvar bejakat sin konstnärliga sida. Det senaste är att han beställt ett staffli som han ska ha i sin nya atelje som är det senaste byggprojektet. Han har även fått för sig att han ska konstmåla hela öppna spisen. Jag ställer mig hälsosamt skeptiskt till detta lilla projekt och hoppas att kreativiteten rinner av honom innan han sätter sin masterplan i verket.
I och med sitt nyvunna konstkännande har M nu även börjat ge sig på att kommentera kollegors verk. Idag fann jag honom stående framför en reproducerad Salvador Dali och humma igenkännande.  Han tittade även en aning kritiskt och skrockade lite.

Vi hämtade även tillsammans med staffliet Ms nya ölsats som tar upp hela fokk-rummet.
Han ska brygga eget och hävdar att närproducerat aldrig ska underskattas.
Även detta ser jag fram emot med stor entusiasm.

M hade lönesamtal idag. Han hade långtgåeende planer på att iscensätta ett blandat potpurri av scener från Braveheart. Tydligen hade han fått tag på någon form av brynja i skinn och målat sig i någon ljusblå skotsk nyans. Han planerade att leda sin armé till fullständig seger (och i det här fallet en ökning av lönen med minst tio procent.)
Hans chef såg också ovanligt blek ut när han fradgande skrek:
-"you may take my life... you may take my land... but you'll never take... MY FREEDOM!!!!!!!!!!!"
Samtidigt lät han någon form av näsduk singla ner från handen. Tydligen blev det lite obekvämt tyst efter detta utspel så M plockade upp näsduken och gick därifrån. Han har inte riktigt avslöjat om det blev några tio procent.
Han har även mumlat något om att nästa lönesamtal blir i form av ett blandband som kronologiskt ska följa utvecklingen. Han har inte alla låtar klara men siktar på att börja med "hello.. is it me youre looking for.." och avsluta med "I want break free" alternativt "fuck you, fuck you very very muuuuch".

Vi får nog hoppas att konstnärskarriären tar fart om ska bli rika verkar det som..


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag säger bara som så: Du behöver inte påminna mej om att du har bloggat Jag kollar varje dag, även fast det inte händer så mycket!!!! Men när det väl händer, då händer det! Jag önskar att jag hade dina ord, VARJE dag som jag bloggar, ointressant förvisso, men själsförhöjande för mej. Men det riktigt, riktiga, det sparar jag till min handskrivna dagbok. ( Varje dag sen jag fyllde 7 det kan du inte konkurrera ut eftersom du inte har fyllt 43). Puss!

2010-02-10 @ 21:46:26
URL: http://asaerixon.blogg.se/?tmp=25182529

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0