sportbil

Spyker har köpt Saab.
Nu är det klart.
Vi kör sportbil.
Officiellt.

Det var nämligen mörkt här ett tag när i princip hela familjen köpte Saab två månader innan de gick ut med informationen att det skulle gå i konkurs.
Slutet var nära liksom.
Men det är trots allt ändå så att det i och med detta hade utvecklats till en kultbil.
En bil som man hade förr.
Som en folkvagnsbuss eller en Amazon.
Ja, ganska likt ändå.
Inte helt fel.

Helgen som gick var enbart fylld med slapperi. Ja vi hade celebert besök i fredags kväll där det även beslutades om en spa-helg framöver. Mycket trevligt. Morgonrockar, bubbelbad, god mat och champagne sitter aldrig fel. 
I lördags och söndags höll jag ställningarna medan maken och svärfar byggde vägg.
Det var riktigt trevligt de första tre timmarna på lördagen. Satt och slappade lite, drack några koppar kaffe, la in en tvätt, dammsög upp sågspånen emellanåt som letade sig in i bohaget efter allt sågande. Ja det var trevligt att äntligen ha lite tid hemma.
På söndagkvällen utvecklades det till fullständig panik av att jag inte gjort något att jag bara längtade till jobbet på måndagen. Gick och la mig vid åtta för att det äntligen skulle bli slut på den här helgen utan några som helst happenings.
Jag behöver action.
Måste beställa resa snart tror jag.
Jag växer fast.

Idag åkte vi direkt efter jobbet (efter två timmar övertid som vanligt) till våra goda vänner som precis köpt hus. Spanade in, åt fantastiskt god mat, drack rödvin och lånade hem fantastiska böcker som vi nu ska förkovra oss i.
Vi lyssnade på berättelser från liftande i Afrika på 90-talet. Fantastiskt, jag måste dit. Jag kanske inte kan nöja mig med Tanzania. Kanske måste vi vidare. 

På tal om hemlånade böcker.
Har varit otroligt tomt utan ett bibliotek här hemma.
Böcker i dammiga lådor.
Inte bra.
Dåligt omen.
Böcker ska läsas. Det är det dom är till för. Skönt att ha lite böcker nu så jag kan få några dagars televisionsledighet.
Hoppas jag har nåt att läsa när melodifestivalen drar igång så jag slipper titta på det.
Hoppas.


Undra varför inte denna finns på Spotify..
Given annars.


Kommentarer
Postat av: micke

ett förlustbolag köper ett annat jag skulle säga att nu är tid att sälja medans det fortfarande finns fler som lever i eskapism och kan tänkas köpa.

ps. bara röda bilar är riktiga sportbilar...

2010-01-28 @ 17:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0