dommarstol

Jag är insnöad.
Eller, inte riktigt men i princip.
Vi fick krypa till korset och bege oss ut för att skotta idag i alla fall. Det fungerar tydligen inte så bra att trampa en gång när det är en halvmeter snö. Alla hjälptes åt!.. Ja, eller vi hade inte så många skott-skyfflar så Hanna och jag tittade på..
Jag stampade med fötterna för att snygga till det lite.
Egentligen var det väl på grund av att jag höll på att frysa ihjäl och därmed försökte få upp värmen och slippa amputera tårna.
Men det erkände jag naturligtvis inte.

I måndags gick alla till jobbet igen efter ledighet. För vissa var det så jobbigt att jobba en dag att dom tog ledigt på tisdagen igen. Andra fick fortsätta gå till jobbet. 
När jag skulle gå hem i måndags hade jag tio missade samtal från personer boende i mitt hus som ville åka bil hem från jobbet istället för buss. Hämtade upp diverse folk i stan och passade på att åka till Media Markt för att köpa ny tvättmaskin. Vi var givetvis tvungna att gå in och andas lite på K-Rauta med fast vi inte ens skulle ha något där. En del tyckte att vi kunde gå och titta runt på olika hyllor, man hittar tydligen alltid något som man kan köpa.

M har fått för sig (=bestämt) att vi ska köpa stolar till matsalsbordet från Göta Hovrätt.
Dom som mördarna suttit i..
Vi ska även ha dommarstolen.
På hörnet. Högsätet liksom.
Undra var vi ska beställa perukerna?

M har varit ledig idag och har då (utan att först samtala med sin hustru) börjat göra hål i väggen i ett av rummen. Det ska tydligen göras en ny dörr. Har har rivit in till trät och börjat hacka sig igenom. Nu på kvällen har han börjat fundera över vilka av plankorna som är bärande och hur han med socionomutbildning ska räkna ut detta.
Va bra.
Men vi märker väl när taket ramlar in inatt antar jag eftersom det är femton minus grader.
Jag menar det kanske drar lite kyligt.


Kommentarer
Postat av: Elin

Ser ju bra ut så här långt! Jag rev ner lasse o nillas köksfläkt en gång,ja,ni vet ju hur det gick med den saken.......

Har ni beställt peruker ännu??

kram

2010-01-09 @ 18:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0